Az első benyomás a legfontosabb. A weboldal tervezésnél, sok mindenre oda kell figyelni.
Weboldal tervezés esetében, minden esetben igényfelmérés történik.
Tehát, ha van bármi elképzelésed már most, kérek jegyzeteld le és utána visszatudjuk nézni, mik azok a designek, amik tetszettek és illenek a te arculatodhoz. Van már konkrét elképzelés a honlap kinézetéről, felépítéséről? Ezeket azért jó összegyüjteni, mert már te is látod, hogy milyen arculati írányokban indulnál el.
A leendő weboldalad koncepciója és felépítése
A honlap készítésénél sok kérdés fog elhangzani.
Miért szeretnél weboldal létrehozatni?
Neked esetleg cégednek mi az elképzelése a hivatása, mi a célja a weboldallal?
Elöszőr alaposan át kell gondolni, milyen problémákra, igényekre, vágyakra szeretnél megoldást nyújtani. Ki a célközönséged, kiket szeretnél megszólítani.
A weboldalad több funkciót is eláthat.
Lehet bemutatkozó oldal, ahol ismerteted saját magad és a temékeidet. Kampányokat inditasz, amivel sok ügyfelet szerzel és későbbiekben értékesíthetted a szolgáltatásodat vagy termékeidet.
A jó weboldal téged tükröz mit nyújtasz az ügyfeleidnek.
Sok esetben nicsnenek tisztában azzal, ha saját maguk nem tudják, hogy kinek és mit szeretnének értékesíteni, hosszú távon nem lesz kit megszólítani.
A marketing rendszer teljes körű kiépítéséhez elengedhetetlen az ügyfélkör pontos pozicionálása.
Nézzük erre példát is:
Pl: egy masszőr esetében több szempontból számít a pozicionálás. Milyen fajta masszőr? Lehet sport masszőr, frissitő masszőr, wellness masszőr. Teljesen más célközönséget fog megszólítani.
A sport masszőr a sportóloknak segít azzal, hogy átmozgatja az elfáradt izmokat, vagy izom sérüléseket. Míg egy sima frissitő masszőr, az átlag embereket maszírozza. A wellness masszőr a pihennésre és kikapcsolódásra vágyó embereket fogadja.
Hasonló célközönség még is más portfólió, más arculati elemek, más megszólítás.
Ezért fontos összeszedni a gondolatodat, mindent lejegyzetelni kiszortírozni és megnézni a TE arculatodhoz mi illik.